Arg

Så himla fel å konstigt hur det kan bestämmas vikariestopp! Förstår inte hur dom tänker, det måste ju finnas nått annat sätt att gå tillväga än att sätta barnens säkerhet åt sidan?! Eller???
Å personalens, precis som om att det inte va tufft nog med dessa stora barngrupper. Nej nu ska man inte få vikarie heller när det behövs. Jag hann jobba från mars 2013- november 2013 innan jag bröt ihop, tycket det va för mycket, orkade inte. När jag kom hem från jobbet på kvällarna grinade jag bara, orkade inte va nån vidare bra mamma å allt vart bara en ond cirkel. Så jag vart sjukskriven! Efter 9 månade! Säger inte det ganska mycket? Så vad är det dom vill uppnå med detta vikariestopp, för vad händer när personalen går på knäna å inte orkar mer? Hur många sjukskrivningar kommer det att bli innan de inser att detta inte var rätt väg?

Hörde om en barn som har resurs som var vikarie, denna assistent vart bortsållad direkt å vad hände. Jo detta barn krossar en ruta och går bergsäkra gång i ren frustation för att hen inte får den hjälp hen behöver för att hens assistent var vikarie. Å hur mycket kostar det inte att laga den rutan tro? 

Så återigen väljer jag att ha Novis hemma med mej, för förskolan som den är just nu är ingen trygg miljö för vare sej barnen eller personalen. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0