Förskolan eller inte

Jag har medvetet valt att ha Novis hemma. Många fråga om hon går på förskola eller så, nej det gör hon inte. Känns nästa som att jag måste försvar mej för att jag valt att umgås med mitt barn istället för att lämna henne på en fullproppad förskola där det just nu råder vikariestop. Nej jag väljer att umgås med min underbar dotter för att jag kan, för att den här tiden tillsammans med mina barn, på heltid, inte kommer att komma tillbaka. Visst jag får många gråahår och vissa dagar är det tuffen, men vad gör väl det. Jag älskar mina barn å har jag möjligheten att ha båda hemma så väljer jag det. Det kommer en tid, alldeles för snart, då jag måste börja jobba igen å lämna mina barn till någon annan. Då kommer dessa personer träffa mina barn mer än vad jag gör de vakna timmarna som är på ett dygn. 

Vi hittar på saker, går på öppnaförskolan, leker i parker, åker på olika utflykter å bara myser hemma med pyssel och annat. Novis är ett barn med mycket spring i benen och behöver aktiveras på olika sätt, så vi hittar på olika aktiviteter utifrån väder och vind eller vad vi känner för just idag! Å den pedagogiska biten då? Vadå hon är 4-år å jag anser att hon behöver sin mamma mer än vad hon behöver en överfylld förskolegrupp som kanske hinner med någon pedagogiska aktivitet i veckan. Å jag är faktiskt utbildad förskolläraren så jag tror att jag fixar den pedagogiska biten med! 

Grupptillhörighet kanske jag inte kan ge henne men återigen hon är bara fyra å jag tror att den biten kommer hon får ändå, senare typ när hon är fem. Sen är vi på öppnaförskolan umgås med vänner och deras barn så jag tror inte att skillnade är så stor från att vare hos dagmammaMia där gruppen bedrog av fyra barn. 

Jag tror på att ge barnen en trygg å kärleksfull vardag så kommer folkvettet av sej självt vare sej hon går på förskola elle inte!

Om möjligheten finns/ hade funnits så önskar jag att få vara hemma med Isaac tills han är iaf tre. Dock kommer det tyvärr inte blir så då man måste ha en inkomst oxå för att kunna gå runt. Men jag ska pussla å fixa å trixa så mycket jag bara kan för att kunna vara hemma då länge som möjligt. 
Postat av: Malin

Du tänker, resonerar och gör helt rätt! 💕 barnen är ju det bästa vi har, och har man möjligheten är det ju självklart att man vill ha dom hemma 😊😘

2015-10-01 @ 12:05:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0