Hur kan dom veta?

Gu så himla irriterande... det här fenomenet försäkringskassan... man måste typ vara döende för att kunna bli skjukskriven... Va till läkaren idag för att diskutera sjukskrivning, har ju sjukskrivet mej själv dom senaste veckorna för att jag haft så mycke sammandragningar/ förvärkar. Läkaren kunde sjukskriva mej men hon sa att om jag inte kräks dagligen eller ha sånna foglossningar att jag typ är rullstolsbunden så beviljar inte försäkringskassan nå pengar... Att man har blödningar för att man anstränge sej för mycket å att man har förväkar e inte grund nog!!! Så det hon kunde gö va att sjukskriva mej på 25%... så det jag nu å sen får jag sjuktskiva mej själv resten, för jag vägrar riskera nått bara för att försäkringskassan säger att jag "kan" jobba. Men va fan vet dom??? Jag blir så jävla irriterad på hela systemet! Å det e ju inte första gången jag jävlas me dom!



Aja nått som e lite underligt är mina järnvärden, när jag va sjuk å underviktig va mina järnvärden hår i bra men när jag började må bra å börja äte som man ska gick mina värden ner å har legat låga sen dess. Å nu när jag är gravid va jag ororlig för att dom skulle sjunka ännu mer men min kropp är oförutsägbar... mina järnvärden har nog aldrig vare så bra som nu trotts att jag inte äter några järntabletter, kroppen är nöjd å jag är nöjd=)


Va även på ett extra ultraljus idag å fick se lilla ♥. Det dom ville kolla var hur moderkakan växte å den växer precis som den ska å bebisen mådden precis som den skulle. Den har vänt på sej så den ligge med rumpan neråt igen (så den har drygt tre veckor på sej att vända sej rätt igen) Å sen berättade barnmorskan att h*n har hår i nacken=)

Mitt lilla♥ nu längtar jag efter dej.

Postat av: Johanna

Åh så mysigt att få göra ett till ultraljud. Skönt att moderkakan har flyttat sig som den ska.



Ang. försäkringskassan så är dom helt dumma i huvudet. Sjukt att man inte ska kunna vara sjukskriven och få pengar när man har problem. Skulle vilja se någon av dom jobba om dom hade mkt förvärkar med blödningar.

Hoppas verkligen att det löser sig!

2011-05-30 @ 20:30:42
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Emmy

Alltså, dom är HELT dumma i huvudet på FK!! Å säger man nåt så säger dom att de har regler att följa men reglerna är så jä_la rigida och det finns inget logiskt eller mänskligt i dem. Nä usch!! Jag tycker synd om dig som har med dem att göra! Kan du inte få hanvandeskapspenning? Det ska en på mitt jobb få! Saknar dej finis! Kramar!

2011-05-30 @ 21:04:25
URL: http://parvusangelus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0