En liten fråga

Jag äter just nu Cerazette (Mini-piller) för det är det man kan äte när man ammar, men jag tror inte att NovaHjärtat mår så himlans bra av det, eller snarare att min mjölken inte blir okej. I Fass står det att mjölkproduktionen inte ska påverkas men när man läser kommentarer från andra mammor så beskriver dom just att mjölkproduktionen minskar me dessa piller. Igår hade vi en riktigt arg Nova och jag förstog inte riktigt va det var förens på kvällen när jag läste detta, då fick hon amma massor och sen va hon hur nöjd som hellst. Och i natt har hon vaknat varannan timme för att hon vare hungrig. Och det kan ju vara därför hon har vare så orolig på nätterna den senaste veckan (som jag skrev om förut i veckan, att hon bara härjar när man lägger ner henne) Va ungefär samtidigt som jag började med pillrena som detta började. Så är det nån annan som upplevt samma sak?

Vill ju hellst inte ta hormoner överhuvudtaget men finns ju som inget bra alternativ, för jag vill inte ha en kopparspiral heller då man blöder mer av dem.

Nej nu har jag en hungrig Nova igen!

Postat av: Johanna

Jag åt minipillren som heter minip när jag ammade Milton och dom funkade jättebra. Ska snart börja med dom igen.

2011-09-29 @ 15:21:12
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0