Jag fick ringa polisen.

Igår hände det nått himlans konstigt, nått som man inte riktigt är men om varje dag. Jag och Nova var ute på prommis och när vi nästan va hemma kommer det en tjej nerrullandes för en slänt (lång och ganska så brant) när hon rullat ner låg hon kvar på trotoarkanta och småpratade för dej själv. Hon hade någon sorts utvecklingsstörning, så samtidigt som jag går fram till henne för att höra om hon behöver hjälp är jag livrädd för vissa av dom men en sån diagnons kan ju vara ganska så aggresiva, men jag kunde ju inte bara lämna henne där på backen. Så jag går fram till henne och hjälper henne upp på fötter, men hon tittar bara ner i backen, värkar allmänt förvirrad (kanske av att rullat ner får en lång slänt?) Försöker få henne att berätta vad hon heter och var hon kommer ifrån men det går inge vidare. Det kommer den kille till på cykel som hjälper mej att leta efter någon anhörig, men det går inte heller särskilt bra. Så tillslut har jag inget val än att ringa till polisen som skickar en bil, två min senare kommer hennes personal. Det visar sej att hon har rymt från dagverksamheten en bit därifrån och hon var jätteblyg så det va därför hon inte prata med mej. Så det va bara att ringa tillbaka till polisen och säga att de anhöriga dygt upp så att dom inte behöver komme.

Så i slutänden slutade allt gott. Ettlitetäventyrvardetallt=)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0