Putsat silverskedar

Har samlat på silverskedar sen jag var liten. Dessa har legat nedpackade sen kag flyttade hemifrån i samma kartong i alla år. Men nu äntligen har dom fått komma fram. Va är det för vitts med att ha dom om man aldrig använder dom bara för att det är "fin skedarna"!? Nej nu ska dom användas. Men efter X-antal år nedpackade så såg dom inte allt för kul ut. Så ikväll tog jag å putsade dom. Eller nja jag och jag lät bakpulveret sköta det hela😊 

Glömde dock att ta en för bild.
Men kan meddela att det blev en väldig skillnad. Det enda som behövdes va en form, aluminium folie, bakpulver å kokande vatten. La folie i botten på en form, på med bakpulver, ned med skedarna åså med bakpulver ovanpå innan jag hällde på det kokande vattnet. 
Det hoppade å fräste när bakpulvret reagerade med det kokande vattnet 
Å här kan man börja ana skedarna

Å resultatet


Nästa gång du kommer å fikar hos mej lovar jag att du ska få äte med silverskedar😊 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0